کاظمی قمی در گفتگو با شهرآرانیوز: به دنبال صدور ویزای رایگان برای اتباع افغانستان در دهه کرامت هستیم گلشهر مشهد، نماد نوع‌دوستی ایرانیان کاظمی‌قمی در مشهد | اولین جلسه هماهنگی استانداران استان‌های همجوار با افغانستان در مشهد برگزار شد + فیلم از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری طالبان در چابهار چه می‌دانیم؟ افغانستان و ترکمنستان ۱۳ قرارداد تجاری به امضا رساندند فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‎‌ام قرار گرفت قوانین مربوط به ورود غیرقانونی مهاجرین؛ ناقص و نیازمند بازنگری محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس طالبان: هرات به‌ زودی قطب تحولات اقتصادی خواهد شد سازمان همکاری اسلامی خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شد بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک است عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات
سرخط خبرها

کریمی قدوسی: بیش از یک میلیون مهاجر افغانستانی اقامت موقت دریافت کرده‌اند

  • کد خبر: ۱۰۹۸۶۱
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کریمی قدوسی: بیش از یک میلیون مهاجر افغانستانی اقامت موقت دریافت کرده‌اند
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از صدور پروانه اقامت موقت برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار مهاجر افغانستان خبر داد و گفت که این پناهجویان کارت شناسایی دریافت کرده و به خدمات متنوعی دسترسی خواهند داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «جواد کریمی قدوسی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در این خصوص گفت: مقامات وزارت کشور اعلام کردند که تاکنون برای بیش از یک میلیون نفر از اتباع افغانستان کارت اقامت موقت صادر شده است.


وی افزود: در حال حاضر برای اتباع خارجی کارت شناسایی صادر شده و در خصوص اعطای کارت بانکی، حساب بانکی برای حفظ درآمد و سرمایه‌گذاری و سیم‌کارت و برخی خدمات دیگر به مهاجران اقداماتی در حال انجام است.

نماینده مردم مشهد در مجلش با اشاره به ارتقاء معاونت امور اتباع وزارت کشور به یک سازمان؛ گفت: این اقدام باعث افزایش امکانات و ارائه خدمات به مهاجران ساکن ایران خواهد شد.

طرح سرشماری تمدید نخواهد شد

این درحالی است که مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که تمام اتباع خارجی غیرمجاز در ایران باید در طرح سرشماری شرکت کنند و در صورت عدم تمکین با خطر اخراج از کشور مواجه خواهند شد.

طرح سرشماری اتباع غیرمجاز تا ۱۷ خرداد ادامه خواهد داشت و پس از آن تمدید نخواهد شد.

مدیر کل امور اتباع مهاجرین خارجی ایران اعلام کرده است که چنانچه مهاجرین بدون مدرک در طرح سرشماری شرکت نکنند، غیرقانونی تلقی شده و بایستی ایران را ترک کنند.

اتباع افغانستانی فاقد مدرکی که در طرح‌های سرشماری سال‌های قبل شرکت نکرده و موفق به اخذ نوبت از سایت نشده‌اند می‌توانند جهت اخذ نوبت و انجام بایومتریک به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->